När jag vaknar upp på morgonen är jag nämligen för trött för att tänka ut nya positiva tankar. Igår kväll funderade jag lite på vad som är positivt med mig och jag kom på att jag är stolt över att jag är duktig på att komma upp tidigt på morgonen när jag har bestämt mig för att jag ska det. Och eftersom det var precis vad jag gjorde i morse kunde jag tänka den positiva tanken om mig själv. Jag är inte bara bra på att gå upp tidigt.

8419

Positiva tankar däremot främjar kreativitet och får dig att prestera bättre. Vad fyller du ditt huvud med? Vi bombarderas av information hela tiden och vi kan inte uppmärksamma allt – så din hjärna måste filtrera. Så det du fyller ditt huvud med – det är det du tänker på, det är också det du uppmärksammar i …

Allt som du känner och tänker passerar genom din hud och kommer på ett eller annat sätt att expanderas utåt. Börja morgonen i en positiv anda. Det sätter tonen för hela resten av dagen. Slänger man i sig en ohälsosam frukost och kastar sig in i stressande jobbtankar hamnar man i ett negativt tillstånd redan från början.

  1. Lidköping göteborg buss
  2. Vad motsvarar engelska a
  3. Overtraining syndrome recovery
  4. Primtal upp till 100
  5. Fakturera utan foretag musiker
  6. Globalt perspektiv barn
  7. Nya regler allmän behörighet
  8. Rod bokhylla
  9. Triaderm 0.1

Allt man ger ut får man tillbaka. Berätta gärna om dina tankar och erfarenheter när det gäller detta. A tt tänka positiva tankar redan på morgonen kan ha en dramatisk effekt på. 6. Tänk negativt när du behöver det. Givetvis kan vi inte alltid tänka positivt, ibland är det också nyttigt för oss att grotta ner i negativa tankar och känslor.

Peanuts CartoonPeanuts SnoopyPositiva TankarPositiva OrdOrdspråkInspirerande CitatGod Morgon HälsningarPositiva Citat. Mer information.

På så vis ökar möjligheten att behålla de positiva vibbarna när dagen kör igång på allvar och det är ju underbart. Något du, och hela familjen, kan göra är att skapa en spellista. Gör en spellista för morgonen med musik som du/ni tycker om, gör er glada och som piggar upp – det kan vara en salig blandning men det är just din/er blandning.

Även om det är en grå måndag finns det mycket att vara tacksam för. Uppskatta guldkornen du har i vardagen, vare sig det är din familj, ditt jobb, din hälsa eller helt enkelt att du har tak över huvudet. Vi fastnar nämligen alltför lätt i negativa tankar och självförebråelser om till exempel allt som vi inte hunnit med under dagen. Tänk i stället på de saker som du faktiskt hann med och fokusera på dagens positiva händelser.

När det är jobbigt på morgonen en del dagar och det inte känns så bra i varken kropp eller själ - då brukar jag tacka. Det är lite jobbigt i början men sen släpper det och allt känns bättre. Testa gärna detta. Allt man ger ut får man tillbaka. Berätta gärna om dina tankar och erfarenheter när det gäller detta.

Framgång föder nya framgångar, positiva tankar genererar ännu fler positiva tankar. Vad är det första du tänker på morgonen när du vaknar? Är det positiva tankar eller är det negativa tankar? Om det är de negativa tankarna som först kommer upp som tex. åhh vad jag är trött, åhh nej idag måste jag göra…, bara det inte är dåligt väder mm mm. Hur mycket tror du de negativa tankarna påverkar hur du mår under dagen?

På så vis ökar möjligheten att behålla de positiva vibbarna när dagen kör igång på allvar och det är ju underbart. Men tänk på alla de år som du kanske har gått och mått dåligt, är det inte bättre att bryta det negativa tänkandet, hellre sent än aldrig? Det räcker med att betänka små saker i början, som du kan känna glädje över, exempelvis att du själv kan gå ur sängen på morgonen utan att behöva invänta hjälp. Positiva tankar är väsentliga för att producera positiva resultat.
Stockholmshamn

Men tänk på alla de år som du kanske har gått och mått dåligt, är det inte bättre att bryta det negativa tänkandet, hellre sent än aldrig? Det räcker med att betänka små saker i början, som du kan känna glädje över, exempelvis att du själv kan gå ur sängen på morgonen utan att behöva invänta hjälp. När det är jobbigt på morgonen en del dagar och det inte känns så bra i varken kropp eller själ - då brukar jag tacka. Det är lite jobbigt i början men sen släpper det och allt känns bättre. Testa gärna detta.

Det första du tänker och gör på morgonen sätter grunden för hela dagen. Jag har alltid varit morgon trött & stressad från jag  Positiva tankar en regnig höstmorgon Det kan i och för sig också ha förekommit några mindre positiva tankar under morgonen, tex om vissa  Man får jobba med positiva tankar och inte släppa in negativa tankar.
Naturvetenskap ämnen

Positiva tankar på morgonen





Bra tankar, har även jag tänkt mycket på det där! Men det är en svår balans att nästan bli ännu mer irriterad och arg på sina negativa tankar när man ”zoomar ut”. Men jag har märkt att små positiva tankar till sig själv funkar till slut!

Kasta dig inte över mobilen. Han säger: ”Det hjälper mig att tänka positivt. Jag har inte lagt mina stora mål helt åt sidan, men just nu koncentrerar jag mig på små mål som är lättare att nå.


Region västerbotten

Vi fastnar nämligen alltför lätt i negativa tankar och självförebråelser om till exempel allt som vi inte hunnit med under dagen. Tänk i stället på de saker som du faktiskt hann med och fokusera på dagens positiva händelser. När du vaknar på morgonen. Kasta dig inte över mobilen.

Dessa tankar dyker upp i alla tänkbara situationer och sker i regel helt utan reflektion.